Followers

Thursday, April 2, 2009

KITA DAN PANDANGAN MATA KITA

aduhai...monyet pun tahu malu dan tak mahu tengok

Dengan nama Allah yang Maha Agung.Selawat dan salam buat Rasulullah SAW.

Saya terkedu seketika tatkala menerima tawaran (iklan) untuk download aksi -aksi panas di handphone tidak lama dulu.

Dunia tanpa sempadan......komputer,lap top, internet,streamyx,broadband,handphone apa saja.....ada banyak kebaikan. Tapi, banyak juga keburukannya....hanya dengan satu jari segalanya mampu anda lihat....ada segalanya yang tidak patut anda lihat. Adegan dalam semak, di atas tangga, pelajar universiti, dan sebagainya....dengan segala macam tajuk dan entry yang sangat menuntun nafsu untuk melihatnya.

Justeru, buat hamba-hamba Allah, tak kira siapa anda SUAMI,ISTERI,ANAK, IBU,ANAK DARA, BUJANG TERUNA.....AWASI PANDANGAN MATA ANDA. Jangan memandang sesuatu yang bukan HAK anda untuk memandangnya. Saya maksudkan laman-laman kotor dan lucah(maafkan saya), video-video (tidak elok) di youtube.

Jika anda lelaki dan suami : apa perasaan anda jika orang memandang aurat isteri anda? (PASTI ANDA SANGAT MURKA.....)
Jika anda wanita isteri : apa pula agaknya perasaan anda jika suami anda memandang aurat perempuan selain diri anda (PASTI ANDA SANGAT KECEWA DAN SENGSARA SERTA DUKACITA.....)
Jika anda seorang anak,ibu,ayah atau sesiapa sahaja : PASTI ANDA TIDA MAHU PERKARA ITU TERJADI PADA AHLI KELUARGA ANDA....JADI, JANGAN MEMANDANG AURAT DAN KEAIBAN ORANG, JIKA ANDA TIDAK SUKA ORANG YANG ANDA SAYANG DIPANDANG DENGAN PANDANGAN PENUH NAFSU KEJAHATAN.....

wanita yang solehah menjaga auratnya dari pandangan ajnabi,
wanita yang paling solehah bukan saja menjaga auratnya tapi juga matanya



Moral of the story :**Jangan dilihat keaiban orang, kerana diri kita pun ada banyak keaiban yang kita sembunyikan. ** PANDANGAN MATA YANG TIDAK DIJAGA AKAN MEROSAKKAN HATI DAN MENJEJASKAN IBADAH SERTA HUBUNGAN KITA DENGAN AL KHOLIQ.

Ayuh!!! syukuri nikmat mata dengan menjauhi pandangan yang Allah murka.

3 comments:

Normi Hj Mat Yusof said...

test

albelurani said...

ulasan yang mantop

CANTIK said...

akhir zaman banyak sungguh jalan2 mudah untuk membuat dosa.berpegnglah pada tali ALLAH.

KAMI ^_^

KAMI ^_^