Followers

Saturday, July 17, 2010

AL FADHILL USTAZ NAHAR - TAMATNYA MUSAFIR DI BUMI ALLAH

Dengan asma Allah yang Maha Agung

Petang hari Rabu, saya terintai-intai di tingkap rumah, menanti kepulangannya. Ternanti-nanti bayang kelibatnya. Rindu sungguh setelah 5 hari dia bermusafir ke Terengganu dan pulang sekejap ke rumah keluarga saya di Kelantan. Tambah rindu bila mengetahui ma dan kakak saya mengirim nasi kerabu "peberet saya dulu, kini dan selamanya!" hehehe.

Rindu juga pada laptop dan broadband yang membuatkan blog saya sunyi sepi, berlumut dan berkarat tanpa sebarang tulisan terbaru.

Dari pukul 4.30pm saya dan Abe Long Ameen + Iman fah fah mengira bunyi kapal terbang dan siap kali itu saya akan berkata "Kapal terbang abi tu long....." dan Ameen hanya meng"kan kan" saja - Ameen suka betul sebut "kan, kan....sambil terangguk-angguk kepala...." .

Akhirnya, penantian kami berakhir jua....zauji habibi - suami saya merangkap abi Ameen+Iman fahfah. Sampai dengan dua kotak yang salah satunya pasti berisi nasi kerabu "peberet saya dulu, kini dan selamanya...."

Alhamdulillah...rindu kami berpenghujung akhirnya!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

foto dari Abu Nuha Corner

Itu cerita saya seorang isteri yang masih lagi berpeluang mengucup tangan suami, juga cerita Abe Long Ameen&Iman fah fah yang masih boleh merasa didakap abi kesayangan mereka.

Namun tidak mungkin dapat dirasai lagi oleh Kak Syida dan 3 anak Allahyarham Ustaz Nahar. Saya mengenalinya hanya sekadar sahabat kepada suami saya - juga sebagai seorang pendokong dakwah dan jemaah yang aktif di Sabah ini. Namun kehilangannya turut membuatkan saya termenung dan terluka dalam kesayuan. Terbayang wajah isteri dan anak-anaknya saat suami menelefon saya mengkhabarkan berita itu.

Cerita penuh tentang Allahyarham Ustaz Nahar dan pemergiannya di blog Abu Nuha.


Boleh juga menjenguk tulisan Abu Saif - Saifulislam.com tentang Allahyarham Ustaz Nahar.

tinta normi : Masih terngiang-ngiang di telinga saya cerita sayu kak Syida saat saya&suami menziarahinya. "Masih belum puas hidup bersamanya......" kata-kata Kak Syida yang membuatkan airmata saya bergenang. "Doakan akak lebih kuat dan sabar....." itu kata Kak Syida ketika dia erat memeluk saya.
~ALLAHUMMARHAMHU WAGHFIRHU....~

No comments:

KAMI ^_^

KAMI ^_^