Followers

Monday, September 13, 2010

BAHAYA

Dan orang-orang yang berkata, "Dan anugerahkanlah kepada kami pasangan kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang-orang yang bertaqwa". Mereka itu akan diberi balasan dengan tempat yang tinggi (dalam syurga) atas kesabaran mereka, dan di sana mereka disambut dgn penghormatan dan salam, mereka kekal didalamnya. Syurga itu sebaik-baik tempat menetap dan tempat kediaman.(Al-Furqan:74-76)

Dengan nama Allah yang Maha Agung.

  • Bulan ibadah Ramadhan sudah melambai pergi.....semoga amal kita diterima RabbulJalil. Berganti pula dengan bulan Syawal....
Namun, dalam gembira bersama keluarga, ada sesuatu yang menyesakkan dada saya. Rancangan TV yang bertali arus dan berlumba-lumba - saya perhatikan kebanyakannya nyanyian - semua channel seolah-olah berlumba-lumba untuk mengadakan konsert masing-masing.

Tambah lagi dengan filem seram, khurafat, syirik, permainan sihir.

APAKAH SYAWAL INI BULAN BERGEMBIRA HINGGA LUPAKAN TUHAN?
APAKAH KITA MAHU TAKUTKAN MAKHLUK,
MELEBIHI RASA TAKUT KITA PADA AL-KHOLIQ?
ASTAGHFIRULLAH.....AMPUNI KAMI YA RAHMAN.

Sungguh, semua ini sangat berbahaya kepada iman kita.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  • Saya berusaha sehabis daya saya untuk menjaga pemakanan anak-anak.
Sebab itu saya cukup "sengsara" bila berhari raya di rumah saudara mara yang menghidangkan minuman bergas/berkarbonat.

Saya kongsikan sedikit artikel yang saya petik dari : http://coretanperantau.blogspot.com/. Klik untuk tahu betapa dia cukup addict dengan coke sebelum ini...

1. Orang Yahudi tak minum Coke ataupun Pepsi sebab di dalamnya terdapat bahan kimia yang boleh mengakibatkan seseorang mandul. So, diorang produce tapi diorang bagi kaum-kaum lain minum supaya bangsa-bangsa lain tak boleh berkembang.

2. Dulu bising isu di Malaysia pasal seorang pekerja Bangla jatuh ke dalam tangki simpanan Coke. Samada Coke itu dikeluarkan, aku pun tak tahu. Yang penting, kita pun minum. Chup! Coca-Cola!! Pergh!! Perisa bangla siot!!

3. Sekiranya korang memasukkan tulang ke dalam satu cawan yang berisi coke, nescaya tulang tu akan hancur dalam masa dua hari. Kalau letak coke dalam perut?! Kesan hakisan dan karat juga dapat dihilangkan dengan hanya menyapu kesan-kesan itu menggunakan aluminium foil yang telah dicelup dengan coke. Dapat hilangkan pengaratan.


CACATAN NORMI : ketika saya berpantang selepas bersalin Iman, rupa-rupanya zaujihabibi setiap hari minum 100plus ini dengan perut kosong.(Orang bersalin, mana nak masak kan...) Kesannya? Dia mendapat gastrik yang teruk. Bila sakit, baru saya tahu....


>Mirinda dulu amat famous di Malaysia<


4. Rasa-rasa korang pernah jumpa najis yang susah disental tak? Senang sahaja tekniknya. Ambil satu tin air coke dan jiruskan di atas najis tu. Tunggu sejam dan flush. Aku confirm dan cuci berseri : better than pencuci tandas yang lain.

5. Coke membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coke adalah dicipta untuk menghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk para pekerja buruh. Cam candu masuk China dulu. Antara isi kandungannya adalah ekstrak dari daun coca [cocaine] dan kacang Cola. Tu yang mai perkataan CocaCola tu.

6. Selain itu, coke juga digunakan dengan meluas sebagai racun serangga. Kandungan asid dan gula yang kuat juga boleh menghancurkan gigi yang direndam di dalamnya. Dipercayai juga bahawa coke mempunya 18 sudu teh gula. Standard kita minum kopi ataupun teh pun, doctor nasihatkan letak 3 sudu jer kan?!

7. Ini rumors yerk : Ada seorang pernah makan roti canai 10 bijik dan on the spot terus minum coke, kesannya perutnya pecah disebabkan tekanan gas yang terlampau tinggi. Selain itu, kesan bahan kimia yang amat berbahaya boleh member effect kepada organ dalaman sekiranya diminum terus-menerus. Take into consideration!!


>Better pergi beli orange dan perah sendiri kan?!<


>Pilih yang di sebelah kanan dan bukannya di sebelah kiri<


tinta normi : sejujurnya...saya pun manusia biasa juga. Kadang2 teringin juga nak minum....tapi saya sebolehnya hanya minum setahun sekali dua saja. Begitu juga dengan jajan,junk food. Namun saya langsung tidak mahu minum coke - itu produkYahudi Laknatullah!

Jagalah makanan anda, jagalah juga makan minum suami dan anak-anak anda kerana semua akan menjadi DARAH DAGING, MEMBERI KESAN PADA OTAK DAN KECERDASAN, MEROSAKKAN GIGI DAN PERTUMBUHAN TULANG
.


BAHKAN BERBAHAYA UNTUK KESIHATAN ANDA.
KALAU TAK SIHAT, ASYIK TULANG RAPUH JE , MACAM MANA NAK BERJIHAD, MACAM MANA NAK JADI JUNDULLAH?

No comments:

KAMI ^_^

KAMI ^_^