Followers

Friday, February 26, 2010

WAHAI IBU, SUSUKANLAH ANAKMU....

abi,ummi,ameen & iman...


1 Mac saya mula mengajar semula. Berat sungguh rasa hati, 3 bulan (termasuk sebulan cuti hujung tahun persekolahan) saya "bergelumang" dengan anak-anak - Ameen+Iman-. Maka bermula rutin baru, sebelum ini hanya Ameen di nursery sekarang bertambah Iman di rumah pengasuh.

Akan bermula juga rutin saya bersama Ameen dulu, cuma sekarang saya bersama Iman pula. Berulang alik ke rumah pengasuh untuk menyusukan anak (bawa juga Iman ke surau sekolah untuk disusukan). Saya sangat yakin dan percaya dengan keistimewaan susu ibu, bahkan saya sanggup bersusah payah (susahkah? hihihi) untuk itu.

Alhamdulillah, Allah memudahkan urusan saya....bahkan lebih mudah lagi. Rumah pengasuh Iman hanya di sebelah sekolah, betul-betul di hadapan pagar sekolah. Kalau pagar kunci, saya boleh panjat saja pagar ....atau bila terdengar Iman menangis saya bisa (bisa???) berlari saja umpama SUPER UMMI..... hihihi.

klik untuk info

Saya BENAR-BENAR berazam dan berharap mampu menyusukan Iman dengan susu ibu sepenuhnya sehingga 2 tahun umurnya, seperti saranan Al Quran. Untuk Ameen dulu saya mempunyai azam yang sama, namun disebabkan kurang pengalaman dan juga ilmu penyusuan saya TERPAKSA campur dengan susu homeopati BIO LAC - namun begitu saya tetap bersyukur kerana Ameen gigih saya susukan hingga umurnya setahun 9 bulan.

Untuk ibu-ibu,
samada anda suri rumah sepenuh masa
atau
ibu berkerjaya
atau
ibu yang ingin kembali langsing jelita
atau
ibu yang tak kisah penampilan bagaimana
atau
ibu yang BAGAIMANA sekalipun
SUSUKANLAH ANAK-ANAK ANDA DENGAN SUSU ANDA SENDIRI....SUSU ANDA WALAUPUN DIBEKUKAN TETAP JAUH LEBIH BAIK DARI SUSU FORMULA.....

SUSU LEMBU HANYA UNTUK ANAK LEMBU...... ANAK KITA? SUSU KITA LE.

website rujukan untuk menambah ilmu penyusuan :
susuibu.com
sarakids.com
diyaluna.com

tinta normi : happy iman dekat dengan ummi, tapi jauh di hati tetap sayu sebab Abe Long - Ameen terpaksa tinggal di taska.....





No comments:

KAMI ^_^

KAMI ^_^