Followers

Wednesday, November 10, 2010

YA ALLAH JAUHKANLAH KAMI DARI KEJAHATAN SEJAHAT INI

DENGAN ASMA ALLAH YANG MAHA AGUNG

Saya tak sempat lagi baca berita pagi ni.....tapi rasa sayu sangat dengan berita yang saya dapat dari blog : http://kekoh.blogspot.com/

Penganggur tetak ibu guna kapak


Halim Ismail (kiri) mengangkat jenazah isterinya untuk dibawa pulang ke Felda Chini Timur 1 selepas prosedur bedah siasat di Hospital Pekan semalam.

PEKAN – Seorang wanita maut selepas cedera parah di kepala akibat ditetak oleh anak lelakinya menggunakan kapak di Felda Chini Timur 1 di sini pukul 10.30 malam kelmarin.

Ketua Polis Daerah Pekan, Supritendan Yahaya Othman berkata, Che Wa Isa, 57, meninggal dunia akibat cedera parah di kepala dan sebahagian otaknya terburai akibat tetakan tersebut.

Yahaya berkata, polis telah menahan suspek yang berusia 23 tahun ketika dia sedang bersembunyi di dalam sebuah reban ayam yang terletak kira-kira 50 meter dari lokasi kejadian. Dia ditahan bagi membantu siasatan kes bunuh mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

“Dia ditahan sejam selepas kejadian itu oleh penduduk kampung sebelum diserahkan kepada polis. Siasatan awal mendapati suspek dipercayai menetak kepala ibunya menggunakan kapak besi yang biasanya digunakan untuk memotong buah kelapa sawit.

“Tetakan menyebabkan pendarahan teruk di kepala dan mangsa disahkan meninggal dunia sebaik sampai ke Hospital Pekan,” kata beliau ketika dihubungi semalam.


Mentua mati ditikam menantu

KULAIJAYA – Seorang peniaga pakaian maut selepas cedera parah di kepala dan dada disyaki ditikam dengan pisau oleh menantunya dalam kejadian di Bandar Tenggara di sini kelmarin.

Kejadian pukul 2.40 petang itu berlaku apabila mangsa, Armen Suardi (gambar), 52, bertengkar dengan menantunya yang berusia 23 tahun. Kejadian itu dikatakan berkait rapat dengan tindakan suspek yang ketagih ganja.

Difahamkan, suspek yang gagal menahan kemarahan telah menikam mangsa di kepala dan dadanya. Mangsa kemudian dihantar ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) Johor Bahru tetapi meninggal dunia pukul 5.20 pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Supritendan Osman Muhammad Sebot berkata, sebelum meninggal dunia, mangsa yang berniaga di Jalan Bendahara 3, perumahan Bandar Tenggara di sini sempat membuat laporan di Balai Polis Bandar Tenggara di sini.

“Suspek ditahan ketika dia pulang ke rumah keluarganya di Kampung Lubuk, Pangkalan Batu, Mersing pada malam kejadian,” katanya.

Sementara itu, isteri mangsa, Rohani Yacob, 45, berkata, arwah sempat menghubunginya bagi memaklumkan kejadian itu ketika dia pergi membaiki motosikal di bengkel berhampiran.

sumber: KOSMO

Di masa kecil ibunya membelai dan menyanyangi.........

No comments:

KAMI ^_^

KAMI ^_^