Followers

Saturday, October 6, 2012

BERKORBAN KERJAYA...WAHM SAHM SOHO

DENGAN ASMA ALLAH YANG MAHA AGUNG



BERKORBAN KERJAYA BERMAKNA BILA KITA ADA KELAYAKAN UNTUK BEKERJA DAN MEMEGANG STATUS WANITA BERKERJAYA SEPERTI ORANG LAIN. NAMUN KITA KORBANKAN ATAS SEBAB-SEBAB TERTENTU.MUNGKIN ATAS SEBAB ANAK-ANAK-YANG MANA KITA MAHU ANAK-ANAK MEMBESAR HASIL ASUHAN, JAGAAN DAN  DIDIKAN KITA SENDIRI. 

HIKMAHNYA, SUDAH PASTI SEBUAH KETENANGAN. Saya tenang kerana saya tidak perlu gundah dengan persoalan apa yang anak saya makan, apa yang anak saya buat sekarang, tak perlu risau kalau-kalau anak meragam hingga hilang kesabaran seorang pengasuh. Jujurnya sepanjang 4tahun saya berstatus wanita bekerja persoalan inilah yang paling saya takuti.

Jujur saya dah 2 tahun jd surirumah....akan tetapi alhamdulillah keluarga mertua n sahabat tak kisah saya siapa..Keluarga saya ada sedikit sebanyak "merungut manja..^_^" nak saya bekerja sekuarang-kurangnyat seorang  guru.[bonda saya]. tp...saya ada alasan sendiri kenapa mahu berada rumah. Sekarang saya tumpu 200% untuk bisnes online saya.. Mana tahu nanti saya LEBIH GLAMER DR IRFAN KHAIRI..hihi. YANG SAYA NAK HIGHLIGHT SINI....TAK KISAH KITA SURI RUMAH ATAU SIAPAPUN KITA...TP KITA KENE ADA SOMETHING YANG KITA SUMBANG.GAPAI. POKOK PANGKAL KEMBALI PD ALLAH,ADU SEGALANYA PADA-NYA....smile ^__^


Saya  WORKING AT HOME MOM. Jujur, ada mengatakan rugi saya berada di rumah dengan kelulusan yang saya ada, ada juga kata rugi sungguh saya muda, ada ilmu, ada bakat ada kepintaran  tapi hanya di rumah jaga anak, tak kurang juga buat muka terkejut dan pelik bila saya kata saya suri rumah...TAPI saya tidak mahu menoleh ke belakang lagi...saya akan gigih merealisasikan impian dengan jalan yang saya pilih ini. DOA SENJATA SAYA, ANAK-ANAK KEUTAMAAN SAYA, REDHA ALLAH & SUAMI ITU PAKSI IMPIAN SAYA! ^_^

Ramai yang bertanya apa yang saya buat ya sepanjang 2 tahun ni, ini kerja saya sebagai WAHM, SAHM & SOHO : 




2.LONG DRESS KANAK-KANAK :

3.MAKANAN SUNNAH & BUKU ISLAMI :

4. BLOG KESAYANGAN SAYA SEJAK 4 TAHUN YANG LALU ^_^ : http://kedaihuffaz.blogspot.com/

No comments:

KAMI ^_^

KAMI ^_^