Followers

Sunday, March 13, 2011

DIA IDOLA

DENGAN ASMA ALLAH YANG MAHA AGUNG


Saya mengagumi, meminati dan mengikuti serta mengumpul kaset-kaset ceramahnya sejak belajar di DQ. Tertarik dengan tutur bicaranya, lawak bersahajanya, hinggakan sewaktu menjadi naqibah usrah di DQ dan memberi tazkirah dalam mana-mana pertemuan saya selalu terikut-ikut dengan stail percakapannya. Sekarang banyak siri ceramah beliau yang saya download dari Youtube.

Saya selalu terkesan dengan tutur bicaranya- saat beliau mengkisahkan sirah Rasulullah SAW ada masanya saya mengalirkan airmata, saya bersemangat bila beliau menceritakan karektor Umar al Khattab, dan banyak lagi situasi.

Alhamdulillah, baru tadi sempat kami menghadiri MINI FORUM yang mana Dato' tuan Ibrahim Tuan Man menjadi salah seorang panelnya. Saya mengaguminya sejak berada di Semenanjung namun bertemu dengannya di Sabah!

Tak sempat nak "snap" gambar sepanjang forum....namun ada kenangan indah bila beliau sempat memegang kepala dan dahi AbeLong Ameen dan Iman fah fah sebelum berangkat ke airport untuk ke Kuching pula.



TINTA NORMI : terkesan dengan kata-kata beliau tadi paling baik untuk anak ialah pegang kepala anak, cium dahinya serta doakan anak ketika itu.

Ameen demam tadi, tapi kami tetap gagahkan diri ke sana-namun ada hikmahnya, sebab demam, Ameen tak lari ke sana ke mari atau bermain seperti kebiasaannya sebelum ni. Kalau tidak jenuh juga nak mengejarnya!

No comments:

KAMI ^_^

KAMI ^_^