Followers

Thursday, August 22, 2013

SAHABAT DALAM TADAHAN DOA

Teks : Normi hj MatYusof
Sumber gambar : Koleksi peribadi


Meminjam kata-kata Murabbi Dr.Zulkifli Al Bakri, "Pilihlah rakan-rakan yang baik, rakan-rakan yang menyebabkan kita insaf dan kembali kepada Allah, rakan-rakan yang membuatkan kita kenal tikar sejadah untuk solat, rakan-rakan yang menyebabkan kita menyesal tak bangun malam bermunajat kepada Allah, rakan-rakan yang menyebabkan kita banyak menyebut zikrullah. Kalau cara ini kita pilih rakan alangkah baiknya."

Ketika mengambil keputusan untuk berada di rumah sepenuh masa untuk suami dan anak-anak, saya selalu berdoa ditemukan dengan sahabat-sahabat yang baik. Sahabat yang bisa menjadi cermin positif yang memantulkan aura positif. Terkenang doa-doa itu yang saban hari ditadah, lantaran terlalu rindu dengan usrah dan medan dakwah tarbiah yang mendarah daging sejak di bangku sekolah.



 Alhamdulillah, kami bertemu dan berukhuwah atas niat untuk mengangkat kalimah Allah. Kami terjun ke medan dakwah ini, agar usaha yang sedikit ini menjadi saksi di akhirat nanti.

Antara aktiviti kami sepanjang 2012 & 2013

























Sahabat alam nyata atau alam maya sama sahaja. Bersahabatlah dengan insan-insan baik, lebih baik dan terbaik. Belajarlah banyak perkara dari mereka. Memetik kata-kata Oprah Winfrey, "Surround yourself with only people who are going to lift you higher."
Berjumpa sahabat..tips hilangkan stress.InsyaAllah.

No comments:

KAMI ^_^

KAMI ^_^